Saját import => Katalizátorok, gáznyomásnövelők
Az európai kibocsátási normák határozzák meg az Európai Unió államaiban eladott új gépjárművek károsanyag-kibocsátásának elfogadható szintjét. A forgalmi engedély "V.9" jelű adatában lesz egy szám, ami a jármű környezetvédelmi osztályba sorolását jelzi. Kínálatunkban megtalálhatóak a benzinüzemű kerámiabetétes 400 cpsi cellasűrűségű, 800 ... 5000 ccm lökettérfogatú motorokhoz, illetve a dízelüzemű fémmagos 200 cpsi cellasűrűségű, 1400 ... 3000 ccm lökettérfogatú motorokhoz alkalmazható katalizátorok. Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a katalizátortípus helyes kiválasztását és beszerelését bízza a kipufogórendszerek és katalizátorok szerelésére és cseréjére specializálódott szakműhelyekre. Vevőszolgálatunk minden esetben az Ön segítségére lesz a szükséges információkkal. A kiválasztás az alábbi technikai információkat tartalmazó táblázat segítségével lehetséges: EU norma | Forg.eng V.9: | Kategória leírása | EURO1 | 1 | 1992-ben bevezetett szabályozatlan katalizátorral szerelt járművek. | EURO2 | 2 vagy 4 | 1996-tól előírt három gázkomponensre ható lambda szondával ellátott katalizátor. | EURO3 | 6 | 2000-től kötelező két lambdaszondás rendszerek. A lambda szonda a jármű üzemanyag ellátását szabályozza, úgy, hogy méri a kipufogógáz oxigén tartalmát a katalizátor optimális szűrőképessége érdekében. A katalizátor motorhoz közelebbi oldalán a vezérlőszonda, míg a távolabbin a monitorszonda kap helyet a kipufogórendszerben. | EURO4 | 9 | 2005-től a károsanyag-kibocsátás szintje az 1992-es 2,72g/km szén-monoxid értékről 1,0g/km értékre szigorodott. Jellemzően ezek már a kipufogó csonk alá épített kivitelek, így ezek javítása komplikált. | EURO5 | 14 | 2009-től bevezetett további értékszigorítás. Jellemzően ezek már a kipufogócsonk alá épített kivitelek, így ezek javítása komplikált, elsősorban javítóbetétekkel oldható meg. | EURO6 | 15 vagy 16 | 2014.09-től bevezetett további értékszigorítás. Jellenzően ezek már a kipufogó csonk alá épített kivitelek, így ezek javítása komplikált, elsősorban javítóbetétekkel oldható meg. | 1. Euro1 és Euro2 univerzális kerámiabetétes katalizátorok | . 1.a | Széria 01 kerek katalizátor | Leírás: Univerzális kerámiabetétes katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. A katalizátor előkatilizátoros konstrukció, így gyorsabban érvényesül a káros kipufogógázok szűrése, de a beépítési irányra ügyelni kell (előkatalizátor a motor felőli oldalon található). Méretek: L= 315 mm, D= 130 mm, D1= 115 mm, d (választható)= 45 / 50 / 55mm. Ahol "d" a cső külső átmérője 1,5mm-es falvastagság mellett. | Cikkszámok: 45 mm-es csővel: 01-45 50 mm-es csővel: 01-50 55 mm-es csővel: 01-55 | 1.b | Széria 2 lapos katalizátor | Leírás: Univerzális kerámiabetétes katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 1400 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. A katalizátor előkatilizátoros konstrukció, így gyorsabban érvényesül a káros kipufogógázok szűrése, de a beépítési irányra ügyelni kell (előkatalizátor a motor felőli oldalon található). Méretek: L= 340 mm, w(szélesség)= 175 mm, w1= 150 mm, h(magasság)= 100 mm, Cső külső Ød (választható)= 45 / 50 / 55mm. (1,5mm-es falvastagság mellett). | Cikkszámok: 45 mm-es csővel: 2-45 50 mm-es csővel: 2-50 55 mm-es csővel: 2-55 | 2. Euro 3 univerzális kerámiabetétes katalizátorok | . 2.a | Univerzális kerámia javítóbetétek - Euro3 | Leírás: Euro3 besorolású univerzális kerámiabetétes katalizátorjavító betét 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. Beépítése igen nagy szakértelmet igényel, ezért minden esetben bízza szakszervízre. A gyári házat kell szétvágni, majd a héjátmérők kismértékű különbségét áthidaló és kis hőbevitelű hegesztést kialakítani az eredeti csatlakozófelületek geometriájának megtartása mellett. ⇒ Nem könnyű, de a járműspecifikus katalizátor árához képest sokkal olcsóbb megoldás. Méretek: Fennti kép szerint 4 különböző méret: Ø111x130 • Ø111x150 • Ø128x130 • Ø128x150. Ahol "d" a csőhéj külső átmérője 1,5mm-es falvastagság mellett. | Cikkszámok: Ø111x130: E3-10/01 Ø111x150: E3-10/02 Ø128x130: E3-10/03 Ø128x150: E3-10/04 | 2.b | Fémházas kerek katalizátor - Euro3 | Leírás: Euro3 besorolású univerzális kerámiabetétes fémházas katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz, EGY db M18x1,5mm lambda-szonda hellyel, vakdugó nélkül szállítva. A konstrukció univerzális többméretű csonkkal rendelkezik, így a szükséges méretre vágható. Beépítését minden esetben bízza szakszervízre. Méretek: Fennti kép szerint:L(test hossza)=510 mm • Test külső átmérője: ØD=120 mm. | Cikkszám: UBR003 | 2.c | Fémházas lapos katalizátor - Euro3 | Leírás: Euro3 besorolású univerzális kerámiabetétes fémházas ovális kialakítású katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz, EGY db M18x1,5mm lambda-szonda hellyel, vakdugó nélkül szállítva. A konstrukció univerzális többméretű csonkkal rendelkezik, így a szükséges méretre vágható. Beépítését minden esetben bízza szakszervízre. Méretek: Hosszméretek:L(teljes/test hossz)=600/305mm • Szélesség/magasság:W=160/H=95mm. Csőcsonkok mindkét oldalon: Ød1=45mm • Ød2=50mm • Ød3=55mm. | Cikkszám: UBO005 | 3. Euro4 univerzális kerámiabetétes katalizátorok | . 3.a | Univerzális kerámia javítóbetétek - Euro4 | Leírás: Euro4 besorolású univerzális kerámiabetétes katalizátorjavító betét 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. Beépítése igen nagy szakértelmet igényel, ezért minden esetben bízza szakszervízre. A gyári házat kell szétvágni, majd a héjátmérők kismértékű különbségét áthidaló és kis hőbevitelű hegesztést kialakítani az eredeti csatlakozófelületek geometriájának megtartása mellett. ⇒ Nem könnyű, de a járműspecifikus katalizátor árához képest sokkal olcsóbb megoldás. Méretek: Fennti kép szerint 2 különböző méret (Ødxh): Ø111x130 • Ø128x130. Ahol "d" a csőhéj külső átmérője 1,5mm-es falvastagság mellett. | Cikkszámok: Ø111x130: E4-10/01 Ø128x130: E4-10/03 | 3.b | Fémházas 2 lambdaszonda helyes univerzális katalizátor - Euro4 | Leírás: Euro4 besorolású univerzális kerámiabetétes fémházas katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz, két lambdaszonda hellyel (2db M18x1,5mm), vakdugókkal -azok tömítése nélkül- szállítva. Beépítését minden esetben bízza szakszervízre. Méretek: Fennti kép szerint:L(hossz)=300 mm • D=Ø120 mm • d=Ø111 mm x130. csőcsonk külső átmérője: Ød1= 50 mm / Ød2= 60mm 1,5mm-es falvastagság mellett. | Cikkszám: E4 10-103Rcer-50mm | 4. Típusspecifikus katalizátorok | . 4.a | Suzuki Swift 1.0i-1.3i 1992-2004 | Leírás: Lengyel JMJ gyártmányú minősített katalizátor Suzuki Swift 1992-2005 között gyártott leggyakoribb modelljeihez. Járműtípusok: - Suzuki Swift 1.0i G10A motorokhoz
- Suzuki Swift 1.3i G13BA motorokhoz
Méretek: • Teljes hossz L= 1243 mm. • Katalizátor tömege: 4,75 kg. | Cikkszám: Ref_oe: 14190-63E00 14190-66E00 14190-66E20 14190-80EB0 14190-80EC0 JMJ: P57 | 4.b | Suzuki Swift 1.0i 2000-2005 OBD rendszerrel | Leírás: Angol BM Catalysts gyártmányú típuspecifikus katalizátor, E minősítéssel. A két lambdaszondával és OBD rendszerrel szerelt Swift 1.0i járművek katalizátora. Amennyiben az Ön 2000 és 2005 között gyártott Swift 1.0i járművén a katalizátortest után van második -ún. monitor- lambdaszonda, úgy csak ez az EURO3-as katalizátor tudja a gyári előírások szerinti környezetvédelmi értékeket biztosítani. Járműtípusok: - Suzuki Swift 1.0i 2000-2005 OBD-vel
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 1411055GA1H02 / 1411055GASH02 / Méretek: • Teljes hossz L= 1243 mm. • Katalizátor tömege: 3,75 kg. | Cikkszámok: • katalizátor referenciasz./cikkszám: Ref_oe: 14190-60J00 Ref_JMJ: JMJ290959 BM: BM90959H | 4.c | Suzuki Swift 2005-2010 1.3i16V-1.5i16V | Leírás: Lengyel JMJ gyártmányú típuspecifikus katalizátor igen kedvező árfekvéssel a konkurens gyártmányokhoz képest. Járműtípusok: - Suzuki Swift 1.3i 1/05-
- Suzuki Swift 1.5i 1/05-
- Suzuki Sx4 1.6i 16v (M15A eng; c/n J....) 4/06-
- Suzuki SX4 1.6i 16v (M16A engine; c/n T?) 4/06-9/09
- Suzuki Sx4 1.5i 16v (M16A eng; c/n J...) 4/06-
- Suzuki Liana 1.6i 16v (M16A eng; RH416/5 t.) 3/06-12/08
- Suzuki Liana 1.8i 16v (M18A eng; RH418/5 type) 3/06-
- Fiat Sedici 1.6i 16v (M16A engine) 4/06-9/09
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 1411055GA1H02 / 1411055GASH02 / 1411062J00H02 / 1411062J01H02 / 1411062J02H02 / 1411062J10H02 / 1411062J12 / 1411062J12H02 / 1411063J00 / 1411063J02H02 / 1411063J12 / 1411079J00H02 / 1411079J10H02 / 14110J79J00H02 / 14110J79J10H02 Méretek: • Magasság: H= 255 mm. • Katalizátor tömege: 5,30 kg. | Cikkszámok: • kipufogó sortömítés: U.741 • katalizátor talptömítés: P.975 ------------------------------------- • katalizátor referenciasz./cikkszám: Ref_oe: 14110-62J02H2 14110-63J02H2 Ref_Bosal: 090-458 Ref_BM: BM91465H JMJ: JMJ 1091569 | 4.d | Opel Astra G, Corsa C, Vectra B, Zafira A Z14XE és Z16XE motorokhoz | Leírás: Angol BM Catalysts gyártmányú E minősített katalizátor az összes szükséges tömítéssel (U.270 és U.140), valamint talpcsavarokkal szállítva. Régóta forgalmazzuk problémamentesen. Öntvénye pontos, nem vetemedett, nem ér bele az érzékelőkbe. Járműtípusok: -
Opel Astra G 1.4i16V (motorkódja: Z14XE) 2000.09 - 2005.01 -
Opel Astra G 1.6i16V (motorkódja: Z16XE) 2000.09 - 2005.01 -
Opel Corsa C 1.4i16V (motorkódja: Z14XE) 2000.10 - 2003.06 -
Opel Vectra B 1.6i (Z16XE vagy Y16XE) 1995.09 - 2002.07 -
Opel Zafira A 1.6i16V (motorkódja: Z16XE) 1999.04 - 2005.06 OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 13105075 / 13106575 / 13106576 / 24412000 / 3204048 / 33000001 / 55555949 / 55556534 / 55561176 / 5849007 / 5849023 / 5849042 / 5850092 / 849177 / 850092 / 850294 / 850300 / 9229756 / R1620111 / R1620138. Méretek: • Magasság: H= 271 mm. • Katalizátor tömege: 7,80 kg. | Cikkszámok: • kipufogó sortömítés: Bosal: 256-222 Autopartner: U.270 ------------------------------------- • katalizátor referenciasz./cikkszám: Ref_oe: 5850092 Ref_Bosal: 099-458 Ref_JMJ: 1091020 BM: BM91020H | 4.e | Opel Astra G Z18XE és Z18XEL motorkódokhoz | Leírás: Angol BM Catalysts gyártmányú E minősített katalizátor az összes szükséges tömítéssel (U.610 és U.140), valamint talpcsavarokkal szállítva. Régóta forgalmazzuk problémamentesen. Öntvénye pontos, nem vetemedett, nem ér bele az érzékelőkbe. Járműtípusok: - Opel Astra G 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2000.09 - 2005.01
- Opel Corsa C 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2000.09 - 2006.08
- Opel Meriva 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2003.04 -
- Opel Signum 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2004.10 -
- Opel Vectra B 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2000.09 - 2002.04
- Opel Vectra C 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2002.04 - 2005.12
- Opel Zafira A 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2000.09 - 2005.06
- Saab 9-3 1.8i (Z18XE, Z18XEL) 2003.11 -
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 13106577 / 13106942 / 55555948 / 55560958 / 5849044 / 850303 / 9158633 / 9158733 / 95507207 / R1620102. Méretek: • Magasság: H= 265 mm. • Katalizátor tömege: 7,00 kg. | Cikkszámok: • kipufogó sortömítés: Bosal: 256-220 Autopartner: U.610 ------------------------------------- • katalizátor referenciasz./cikkszám: Ref_oe: 5849044 Ref_Bosal: 099-653 Ref_JMJ: 000XXX BM: BM91021H | 4.f | Opel Corsa C,D Z10XEP motorkódhoz | Leírás: Lengyel JMJ gyártmányú típuspecifikus katalizátor. Járműtípusok: - Opel Corsa C 1.0i 12v (Z10XE, Z10XEP) 2000/09-2006/12
- Opel Corsa D 1.0i 12v (A10XEP, Z10XEP) 2006/11-2011/4 (Euro 4)
- Opel Agila 1.0i 12v (Z10XE; Z10XEP engine) 2000/09-2007/12
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 849415 / 13106542 / 24410080 / 24457702 / 24459702 / 3204008 / 55351943 / 55555901 / 55559169 / 5556449 / 55564499 / 5849013 / 5850108 / 5850144 / 849136 / 849167 / 849170 / 850108 Méretek: • Magasság: H= 281 mm. • Katalizátor tömege: 5,90 kg. | Cikkszámok: • kipufogó sortömítés: Bosal: 256-244 Autopartner: U.275 ------------------------------------- • katalizátor referenciasz./cikkszám: Ref_oe: 849136 Ref_Bosal: 099-460 Ref_BM: BM91018H JMJ: JMJ1091018 | 4.g | Peugeot 206 1.1i 00-03 | Hamarosan ... 5. Dízel univerzális katalizátorok - fém mag, 200 cpsi | | Dízel katalizátoraink NEM rendelkeznek minősítéssel, ezért közúti jármű pótalkatrészeként nem alkalmazhatóak! | Mindhárom típus 200 cpsi cellasűrűségű fém katalizátormaggal rendelkezik. A ritkább cellasűrűség miatt nehezebben dugul el a szennyeződés szempontjából intenzívebb tehelést jelentű dízel kipufogógázoktól. Alkalmazható: 2000 cm3-ig. Teljes hossz: L=310mm Katalizátorház hossza: 250mm Teljes szélesség: W=130mm Ház szélessége: W1=105mm Ház külső Ø: D=120mm Cső külső Ø: d=55mm | Alkalmazható: 2000 cm3-ig. Teljes hossz: L=315mm Katalizátorház hossza: 270mm Teljes szélesség: W=150mm Ház szélessége: W1=130mm Ház magassága: H=105mm Cső külső Ø: d=55mm | Alkalmazható: 3000 cm3-ig. Teljes hossz: L=410mm Katalizátorház hossza: 320mm Teljes szélesség: W=175mm Ház szélessége: W1=155mm Ház magassága: H=105mm Cső külső Ø: d=60mm | 6. Garanciakezelés katalizátoroknál | . 6.1 | Garanciális feltételek | Garanciát vállalunk a katalizátor konverter hibátlan működésére 12 hónapra, vagy 50.000 km-ig, attól függően, hogy melyik telik le hamarabb. Az alábbi feltételek betartása kötelező: - A jármű működtetése ólommentes üzemanyaggal történik.
- A katalizátor konverter a jármű eredeti felszereléséhez tartozik.
- A katalizátor konverter beszerelése erre specializált diagnosztikai műhelyben történik, vagy olyan műhelyben, amely kipufogórendszerek beszerelésére és visszahelyezésére szakosodott.
- Kiküszöbölik azokat az egyéb hibákat, amelyek a katalizátor meghibásodásához vezettek.
- A katalizátor konverter normál elhasználódás miatt (80.000-től 100.000km-ig) szükségessé vált cseréjével egyidejűleg a Lambda Szondát is kicserélik.
- Ha a katalizátor konverter elé szükséges valamilyen csatlakozást beépíteni, akkor kizárólag rozsdamentes csövekből kialakított csatlakozókat lehet használni, továbbá nagy figyelmet kell fordítani a kipufogórendszer légmentes zárására.
- A járműtípusnak megfelelő típusspecifikus katalizátort használnak.
A garancia nem terjed ki a katalizátor konverter mechanikus meghibásodásaira. A dátum, bélyegző, aláírás nélküli garanciajegy, vagy a módosításokat tartalmazó garanciajegy még abban az esetben is érvénytelen,ha azt arra jogosult személy állította ki. Amennyiben a katalizátor konverter meghibásodik, és a meghibásodás a gyártó hibájából következik be, a katalizátort a vásárlás helyén a számla és a garanciajegy, valamint a szükséges garanciális dokumentumok bemutatása ellenében kicserélik egy új készülékre. A forgalmazó az elveszett garancia-jegyeket nem pótolja. A gyártó utasításait minden esetben be kell tartani: - A jármű motorját tilos a jármű vontatásával, vagy megtolásával beindítani. Ha a járművet betolással indítják, az el nem égett üzemanyag a katalizátorban meggyullad, azt kiégeti és így a garancia érvényét veszti.
- Tilos a jármű motorjának működését a gyújtókábelek végének eltávolítása után ellenőrizni.
- A gyújtógyertyákat az előírt km futásnak megfelelően ki kell cserélni.
- Ellenőrizni kell a nagyfeszültségű kábeleket.
- A motor olajcseréjét a gyártó utasításai szerint kell végrehajtani és motor működését speciális diagnosztikai műhelyben rendszeres időközökben ellenőrizni kell.
- Beépítés előtt a motort gyári emissziós értékekre kell beszabályozni és ebben az üzemállapotban megtartani.
Az általunk forgalmazott katalizátor konvertereket úgy tervezték, hogy az megfelel a mérges gázok atmoszférába történő kibocsátásával kapcsolatban előírt feltételeknek. | A garancia érvényét veszti a következő esetekben !!! | - A garanciális dokumentációból hiányoznak az alábbiak:
- A vásárlást igazoló bizonylat vagy annak másolata (számla, nyugta).
- Szakműhelyi beszerelést igazoló számla vagy annak másolata.
- T-NET Trade KFT. vagy partnerének értelemszerűen kitöltött garanciális bejelentőlapja.
- A pótalkatrészként értékesített katalizátor beüzemelés utáni állapotot tükröző gépi emissziós mérési bizonylata.
- A garanciális kérelemhez nem csatolták a szakműhely műszaki indoklását (akár a garanciális bejelentőlapon) és a nem megfelelő működést igazoló emissziós mérési bizonylatot.
- Ha bármilyen módon ólmos benzin kerül az üzemanyag táprendszerébe.
- Ha a motornál utógyújtás és utóégés van.
- Ha tartósan szívatóval üzemel, vagy kikapcsolt gyújtással motorfék üzemmódban megy.
- Ha túl nagy a motor olajfogyasztása.
- Ha bármilyen okból nincs meg a gyári értékű kompresszió végnyomás.
- Ha a gépjármű versenyen vesz részt.
6.2 | Katalizátorokról általában | Katalizátorház jellemzői: Az általunk forgalmazott katalizátorok minőségi anyagokból készülnek. A katalizátorok házai és csőcsonkjai 1.2mm vastag AISI 409-es rozsdamentes acélból, a hővédő pajzsok rozsdamentes acélból vagy tűzialumíniumozott lemezből készülnek. A katalizátorházak kialakítása lehetővé teszi a kipufogógázok optimális áramlását. A monolit rögzítését ellátó bazaltgyapot tömítések a ház bordáiban a kipufogógázok hatásaitól védve kerülnek elhelyezésre. A ház és a hővédőpajzsok bordázata biztosítja a katalizátor szükséges merevségét a magas működési hőmérséklet ellenére is. Katalizátormag jellemzői: • Monolit anyaga: a könnyű kipufogáz átáramlást maximális érintkezési felület mellett biztosító katalizátormagot hívjuk monolitnak, melyek a gyakorlatban méhsejtszerkezetű kerámiából vagy spirálisan, hullámlemezből képzett fémből készül. • Katalizáló bevonat: A monolit aktív nemesfémbevonata felelős a környezetszennyező gázok káros hatásainak csökkentésért. A különleges eljárással kialakított bevonat a ródium, palládium és platina nemesfémek kombinációjával szigorú minőségellenőrzés mellett készül. • Cellasűrűség [cpsi]: A katalizátor kerámia vagy fém magjának sűrűségét az 1 négyzetinchre eső cellák számával jellemzik. Az általánosan használt benzinüzemű személyautóknál ez az érték általában 400cpsi, a dízelüzeműeknél 200cpsi, de ennél sportcélokra még könnyebb átáramlást biztosító 100cpsi cellasűrűségű monolitot is készítenek. Meghibásodás folyamatai: A katalizátor konverter meghibásodásának okai Nem csak a termikus öregedés folyamata, hanem a motor és alkatrészeinek elhasználódása is felelősek a katalizátor konverter csökkenő hatékonyságáért. A jármű nem megfelelő használata nagyon hamar komoly üzemzavarokhoz vezethet, elsősorban a katalizátor konverter meghibásodásához, de ezek a hibák csak a kipufogógáz tesztelése során derülnek ki. Szennyeződések hatása és az öregedés folyamata Az átalakítás reakcióját két fontos tényező tudja nagymértékben károsítani. Az egyik tényező a katalizátor nemesfém összetevőjének vegyi szennyezettsége, ami abban az esetben következik be, ha az üzemanyag ólmot, magnéziumot vagy egyéb elemeket tartalmaz. A másik tényező az aktív réteg termikus öregedésével függ össze. Ez a jelenség körülbelül 800 ºC hőmérsékleten következik be és az aktív réteg összetevőinek elégését okozza. Azonban a vegyi szennyeződés hatására ez a folyamat alacsonyabb hőmérsékleten is bekövetkezik, 400-tól 600 Celsius fokig terjedő tartományban. Monolit cseppfolyósodása A legfontosabb kerámia elem cseppfolyósodása 1000 Celsius fokot meghaladó hőmérsékleten történik meg. Ennek oka elsősorban a gyújtásrendszer meghibásodása, aminek következtében az üzemanyag a katalizátor konverterben ég el, és nem a hengerben. Tapasztalataink szerint a katalizátor konverterek többségének esetében a meghibásodást külső tényezők okozzák. Ha elszíneződött kékes vagy fekete gázokat bocsát ki a kipufogócső, ez azt jelenti, hogy a katalizátor teljesítménye csökkent. Az alábbi képen tipikus meghibásodások láthatóak:
|