tnet trade autóalkatrészek, ablaktörlõ lapátok,Master Sport,kipufogók,katalizátorok,rezgéscsövek,felszerelési cikkek,gyertyakulcsok,hátsólámpák,prizmák,dugaljak,dugvillák,futómûalkatrészek,Nagares relé,lengéscsillapítók,kuplungtárcsák,Wartburg alkatrészek,Trabant alkatrészek,lengyel autóalkatrész autóalkatrész,ablaktörlõ lapát,Master Sport,kipufogó,katalizátor,rezgéscsõ,felszerelési cikkek,gyertyakulcs,hátsólámpa,prizma,dugalj,dugvilla,futómûalkatrész,Nagares relé,lengéscsillapító,kuplungtárcsa,Wartburg alkatrészek,Trabant alkatrészek,lengyel autóalkatrész
TNET-TRADE autóalkatrész webáruház
TNET saját import
alkatrészek,ablaktörlõ lapát,Master Sport,kipufogó,katalizátor,rezgéscsõ,felszerelési cikkek,gyertyakulcs,hátsólámpa,prizma,dugalj,dugvilla,futómûalkatrész,Nagares relé,lengéscsillapító,kuplungtárcsa,Wartburg alkatrészek,Trabant alkatrészek,lengyel autóalkatrész
autóalkatrész akciók
szolgáltatásaink
Tnet-trade elérhetõségek
TNET-TRADE KFT
Letöltés
autóalkatrész webshop, online áruház,ablaktörlõ lapát,Master Sport,kipufogó,katalizátor,rezgéscsõ,felszerelési cikkek,gyertyakulcs,hátsólámpa,prizma,dugalj,dugvilla,futómûalkatrész,Nagares relé,lengéscsillapító,kuplungtárcsa,Wartburg alkatrészek,Trabant alkatrészek,lengyel autóalkatrész
skype tnettrade

Cégünk GOP-2008-2.2.1 pályázat keretében
vállalatirányítási rendszer bevezetését hajtotta végre az Európai
Unió támogatásával, Európai Regionális Fejlesztési Alap
társfinanszírozásával.

ablaktörlõ lapát,Master Sport,kipufogó,katalizátor,rezgéscsõ,felszerelési cikkek,gyertyakulcs,hátsólámpa,prizma,dugalj,dugvilla,futómûalkatrész,Nagares relé,lengéscsillapító,kuplungtárcsa,Wartburg alkatrészek,Trabant alkatrészek,lengyel autóalkatrész
banner_2

Saját import => Katalizátorok, gáznyomásnövelők


Az európai kibocsátási normák határozzák meg az Európai Unió államaiban eladott új gépjárművek károsanyag-kibocsátásának elfogadható szintjét. A forgalmi engedély "V.9" jelű adatában lesz egy szám, ami a jármű környezetvédelmi osztályba sorolását jelzi. Kínálatunkban megtalálhatóak a benzinüzemű kerámiabetétes 400 cpsi cellasűrűségű, 800 ... 5000 ccm lökettérfogatú motorokhoz, illetve a dízelüzemű fémmagos 200 cpsi cellasűrűségű, 1400 ... 3000 ccm lökettérfogatú motorokhoz alkalmazható katalizátorok.

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a katalizátortípus helyes kiválasztását és beszerelését bízza a kipufogórendszerek és katalizátorok szerelésére és cseréjére specializálódott szakműhelyekre. Vevőszolgálatunk minden esetben az Ön segítségére lesz a szükséges információkkal. A kiválasztás az alábbi technikai információkat tartalmazó táblázat segítségével lehetséges: 

EU norma Forg.eng V.9: Kategória leírása
EURO1 1 1992-ben bevezetett szabályozatlan katalizátorral szerelt járművek.
EURO2 2 vagy 4 1996-tól előírt három gázkomponensre ható lambda szondával ellátott katalizátor.
EURO3 6 2000-től kötelező két lambdaszondás rendszerek. A lambda szonda a jármű üzemanyag ellátását szabályozza, úgy, hogy méri a kipufogógáz oxigén tartalmát a katalizátor optimális szűrőképessége érdekében. A katalizátor motorhoz közelebbi oldalán a vezérlőszonda, míg a távolabbin a monitorszonda kap helyet a kipufogórendszerben.
EURO4 9 2005-től a károsanyag-kibocsátás szintje az 1992-es 2,72g/km szén-monoxid értékről 1,0g/km értékre szigorodott. Jellemzően ezek már a kipufogó csonk alá épített kivitelek, így ezek javítása komplikált.
EURO5 14 2009-től bevezetett további értékszigorítás. Jellemzően ezek már a kipufogócsonk alá épített kivitelek, így ezek javítása komplikált, elsősorban javítóbetétekkel oldható meg.
EURO6 15 vagy 16 2014.09-től bevezetett további értékszigorítás. Jellenzően ezek már a kipufogó csonk alá épített kivitelek, így ezek javítása komplikált, elsősorban javítóbetétekkel oldható meg.

 

 1. Euro1 és Euro2 univerzális kerámiabetétes katalizátorok
.
1.a  Széria 01 kerek katalizátor

Leírás:
Univerzális kerámiabetétes katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. A katalizátor előkatilizátoros konstrukció, így gyorsabban érvényesül a káros kipufogógázok szűrése, de a beépítési irányra ügyelni kell (előkatalizátor a motor felőli oldalon található).
Méretek:
L= 315 mm, D= 130 mm, D1= 115 mm, d (választható)= 45 / 50 / 55mm.
Ahol "d" a cső külső átmérője 1,5mm-es falvastagság mellett.
Cikkszámok:

45 mm-es csővel: 01-45

50 mm-es csővel: 01-50

55 mm-es csővel: 01-55

 

1.b  Széria 2 lapos katalizátor

Leírás:
Univerzális kerámiabetétes katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 1400 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. A katalizátor előkatilizátoros konstrukció, így gyorsabban érvényesül a káros kipufogógázok szűrése, de a beépítési irányra ügyelni kell (előkatalizátor a motor felőli oldalon található).
Méretek:
L= 340 mm, w(szélesség)= 175 mm, w1= 150 mm, h(magasság)= 100 mm,
Cső külső Ød (választható)= 45 / 50 / 55mm. (1,5mm-es falvastagság mellett).
Cikkszámok:

45 mm-es csővel: 2-45

50 mm-es csővel: 2-50

55 mm-es csővel: 2-55

 

 2. Euro 3 univerzális kerámiabetétes katalizátorok
.
2.a  Univerzális kerámia javítóbetétek - Euro3

Leírás:
Euro3 besorolású univerzális kerámiabetétes katalizátorjavító betét 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. Beépítése igen nagy szakértelmet igényel, ezért minden esetben bízza szakszervízre. A gyári házat kell szétvágni, majd a héjátmérők kismértékű különbségét áthidaló és kis hőbevitelű hegesztést kialakítani az eredeti csatlakozófelületek geometriájának megtartása mellett. ⇒ Nem könnyű, de a járműspecifikus katalizátor árához képest sokkal olcsóbb megoldás.
Méretek:
Fennti kép szerint 4 különböző méret: Ø111x130 • Ø111x150 • Ø128x130 • Ø128x150.
Ahol "d" a csőhéj külső átmérője 1,5mm-es falvastagság mellett.
Cikkszámok:

Ø111x130:  E3-10/01

Ø111x150:  E3-10/02

Ø128x130: E3-10/03

Ø128x150: E3-10/04

 

2.b  Fémházas kerek katalizátor - Euro3

Leírás:
Euro3 besorolású univerzális kerámiabetétes fémházas katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz, EGY db M18x1,5mm lambda-szonda hellyel, vakdugó nélkül szállítva. A konstrukció univerzális többméretű csonkkal rendelkezik, így a szükséges méretre vágható. Beépítését minden esetben bízza szakszervízre.
Méretek:
Fennti kép szerint:L(test hossza)=510 mm • Test külső átmérője: ØD=120 mm.
Cikkszám:
 
 
 
 

UBR003

 

2.c  Fémházas lapos katalizátor - Euro3

Leírás:
Euro3 besorolású univerzális kerámiabetétes fémházas ovális kialakítású katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz, EGY db M18x1,5mm lambda-szonda hellyel, vakdugó nélkül szállítva. A konstrukció univerzális többméretű csonkkal rendelkezik, így a szükséges méretre vágható. Beépítését minden esetben bízza szakszervízre.
Méretek:
Hosszméretek:L(teljes/test hossz)=600/305mm • Szélesség/magasság:W=160/H=95mm.
Csőcsonkok mindkét oldalon: Ød1=45mm • Ød2=50mm • Ød3=55mm.
Cikkszám:
 
 
 
 
 

UBO005

 

 3. Euro4 univerzális kerámiabetétes katalizátorok
.
3.a  Univerzális kerámia javítóbetétek - Euro4

 
Leírás:
Euro4 besorolású univerzális kerámiabetétes katalizátorjavító betét 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz. Beépítése igen nagy szakértelmet igényel, ezért minden esetben bízza szakszervízre. A gyári házat kell szétvágni, majd a héjátmérők kismértékű különbségét áthidaló és kis hőbevitelű hegesztést kialakítani az eredeti csatlakozófelületek geometriájának megtartása mellett. ⇒ Nem könnyű, de a járműspecifikus katalizátor árához képest sokkal olcsóbb megoldás.
Méretek:
Fennti kép szerint 2 különböző méret (Ødxh): Ø111x130 • Ø128x130.
Ahol "d" a csőhéj külső átmérője 1,5mm-es falvastagság mellett.
Cikkszámok:
 
 
 

Ø111x130:  E4-10/01

Ø128x130: E4-10/03

 

 

3.b  Fémházas 2 lambdaszonda helyes univerzális katalizátor - Euro4

Leírás:
Euro4 besorolású univerzális kerámiabetétes fémházas katalizátor 400 cpsi cellasűrűséggel, 800 ... 2000 ccm-ig ajánlott lökettérfogatú benzinmotorokhoz, két lambdaszonda hellyel (2db M18x1,5mm), vakdugókkal -azok tömítése nélkül- szállítva. Beépítését minden esetben bízza szakszervízre.
Méretek:
Fennti kép szerint:L(hossz)=300 mm • D=Ø120 mm • d=Ø111 mm x130.
csőcsonk külső átmérője: Ød1= 50 mm / Ød2= 60mm 1,5mm-es falvastagság mellett.
Cikkszám:
 
 
 
 

E4 10-103Rcer-50mm

 

 4. Típusspecifikus katalizátorok
.
4.a  Suzuki Swift 1.0i-1.3i 1992-2004

Leírás:
Lengyel JMJ gyártmányú minősített katalizátor Suzuki Swift 1992-2005 között gyártott leggyakoribb modelljeihez.
Járműtípusok:
  • Suzuki Swift 1.0i G10A motorokhoz
  • Suzuki Swift 1.3i G13BA motorokhoz
Méretek: • Teljes hossz L= 1243 mm. • Katalizátor tömege: 4,75 kg.
Cikkszám:
         Ref_oe: 14190-63E00
14190-66E00
14190-66E20
14190-80EB0
14190-80EC0
 
JMJ:   P57

 

4.b  Suzuki Swift 1.0i 2000-2005 OBD rendszerrel

Leírás:
Angol BM Catalysts gyártmányú típuspecifikus katalizátor, E minősítéssel. A két lambdaszondával és OBD rendszerrel szerelt Swift 1.0i járművek katalizátora. Amennyiben az Ön 2000 és 2005 között gyártott Swift 1.0i járművén a katalizátortest után van második -ún. monitor- lambdaszonda, úgy csak ez az EURO3-as katalizátor tudja a gyári előírások szerinti környezetvédelmi értékeket biztosítani.
Járműtípusok:
  • Suzuki Swift 1.0i 2000-2005 OBD-vel
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 1411055GA1H02 / 1411055GASH02 / 
Méretek: • Teljes hossz L= 1243 mm. • Katalizátor tömege: 3,75 kg.
Cikkszámok:
 
 
 
 
 
• katalizátor referenciasz./cikkszám:
         Ref_oe: 14190-60J00
 Ref_JMJ: JMJ290959
 
BM:   BM90959H

 

4.c  Suzuki Swift 2005-2010 1.3i16V-1.5i16V

Leírás:
Lengyel JMJ gyártmányú típuspecifikus katalizátor igen kedvező árfekvéssel a konkurens gyártmányokhoz képest.
Járműtípusok:
  • Suzuki Swift 1.3i 1/05-
  • Suzuki Swift 1.5i 1/05-
  • Suzuki Sx4 1.6i 16v (M15A eng; c/n J....) 4/06-
  • Suzuki SX4 1.6i 16v (M16A engine; c/n T?) 4/06-9/09
  • Suzuki Sx4 1.5i 16v (M16A eng; c/n J...) 4/06-
  • Suzuki Liana 1.6i 16v (M16A eng; RH416/5 t.) 3/06-12/08
  • Suzuki Liana 1.8i 16v (M18A eng; RH418/5 type) 3/06-
  • Fiat Sedici 1.6i 16v (M16A engine) 4/06-9/09
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 1411055GA1H02 / 1411055GASH02 / 1411062J00H02 / 1411062J01H02 / 1411062J02H02 / 1411062J10H02 / 1411062J12 / 1411062J12H02 / 1411063J00 / 1411063J02H02 / 1411063J12 / 1411079J00H02 / 1411079J10H02 / 14110J79J00H02 / 14110J79J10H02
Méretek: • Magasság: H= 255 mm. • Katalizátor tömege: 5,30 kg.
Cikkszámok:
 
 
 
• kipufogó sortömítés:     U.741
• katalizátor talptömítés:  P.975
-------------------------------------
 
• katalizátor referenciasz./cikkszám:
         Ref_oe:
14110-62J02H2
14110-63J02H2
Ref_Bosal:          090-458
Ref_BM:       BM91465H
 
JMJ:   JMJ 1091569
 

 

4.d  Opel Astra G, Corsa C, Vectra B, Zafira A Z14XE és Z16XE motorokhoz

Leírás:
Angol BM Catalysts gyártmányú E minősített katalizátor az összes szükséges tömítéssel (U.270 és U.140), valamint talpcsavarokkal szállítva. Régóta forgalmazzuk problémamentesen. Öntvénye pontos, nem vetemedett, nem ér bele az érzékelőkbe.
Járműtípusok:
  • Opel Astra G 1.4i16V (motorkódja: Z14XE)  2000.09 - 2005.01
  • Opel Astra G 1.6i16V (motorkódja: Z16XE)  2000.09 - 2005.01
  • Opel Corsa C 1.4i16V (motorkódja: Z14XE) 2000.10 - 2003.06
  • Opel Vectra B 1.6i  (Z16XE vagy Y16XE)     1995.09 - 2002.07
  • Opel Zafira A  1.6i16V (motorkódja: Z16XE) 1999.04 - 2005.06
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 13105075 / 13106575 / 13106576 / 24412000 / 3204048 / 33000001 / 55555949 / 55556534 / 55561176 / 5849007 / 5849023 / 5849042 / 5850092 / 849177 / 850092 / 850294 / 850300 / 9229756 / R1620111 / R1620138.
Méretek: • Magasság: H= 271 mm. • Katalizátor tömege: 7,80 kg.
Cikkszámok:
 
 
 
• kipufogó sortömítés: Bosal: 256-222
Autopartner:     U.270
-------------------------------------
 
• katalizátor referenciasz./cikkszám:
Ref_oe:      5850092
Ref_Bosal:  099-458
Ref_JMJ:   1091020
 
BM:   BM91020H

 

4.e  Opel Astra G Z18XE és Z18XEL motorkódokhoz

Leírás:
Angol BM Catalysts gyártmányú E minősített katalizátor az összes szükséges tömítéssel (U.610 és U.140), valamint talpcsavarokkal szállítva. Régóta forgalmazzuk problémamentesen. Öntvénye pontos, nem vetemedett, nem ér bele az érzékelőkbe.
Járműtípusok:
  • Opel Astra G 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL)  2000.09 - 2005.01
  • Opel Corsa C 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2000.09 - 2006.08
  • Opel Meriva 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL)   2003.04 -
  • Opel Signum 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2004.10 -
  • Opel Vectra B 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2000.09 - 2002.04
  • Opel Vectra C 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2002.04 - 2005.12
  • Opel Zafira A 1.8i16V (Z18XE, Z18XEL) 2000.09 - 2005.06
  • Saab 9-3 1.8i (Z18XE, Z18XEL) 2003.11 -
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 13106577 / 13106942 / 55555948 / 55560958 / 5849044 / 850303 / 9158633 / 9158733 / 95507207 / R1620102.
Méretek: • Magasság: H= 265 mm. • Katalizátor tömege: 7,00 kg.
Cikkszámok:
 
 
 
• kipufogó sortömítés: Bosal: 256-220
Autopartner:    U.610
-------------------------------------
 
• katalizátor referenciasz./cikkszám:
Ref_oe:      5849044
Ref_Bosal:  099-653
Ref_JMJ:   000XXX
 
BM:   BM91021H
 

 

4.f  Opel Corsa C,D Z10XEP motorkódhoz

Leírás:
Lengyel JMJ gyártmányú típuspecifikus katalizátor.
Járműtípusok:
  • Opel Corsa C 1.0i 12v (Z10XE, Z10XEP) 2000/09-2006/12
  • Opel Corsa D 1.0i 12v (A10XEP, Z10XEP) 2006/11-2011/4 (Euro 4)
  • Opel Agila 1.0i 12v (Z10XE; Z10XEP engine) 2000/09-2007/12
OE referenciaszámok (nem teljes felsorolás): 849415 / 13106542 / 24410080 / 24457702 / 24459702 / 3204008 / 55351943 / 55555901 / 55559169 / 5556449 / 55564499 / 5849013 / 5850108 / 5850144 / 849136 / 849167 / 849170 / 850108
Méretek: • Magasság: H= 281 mm. • Katalizátor tömege: 5,90 kg.
Cikkszámok:
 
• kipufogó sortömítés: Bosal: 256-244
Autopartner:    U.275
-------------------------------------
 
• katalizátor referenciasz./cikkszám:
Ref_oe:             849136
Ref_Bosal:      099-460
Ref_BM:   BM91018H
 
JMJ:   JMJ1091018
 

 

4.g  Peugeot 206 1.1i 00-03

Hamarosan ...

 

 5. Dízel univerzális katalizátorok - fém mag, 200 cpsi
Dízel katalizátoraink NEM rendelkeznek minősítéssel, ezért közúti jármű pótalkatrészeként nem alkalmazhatóak!

Mindhárom típus 200 cpsi cellasűrűségű fém katalizátormaggal rendelkezik. A ritkább cellasűrűség miatt nehezebben dugul el a szennyeződés szempontjából intenzívebb tehelést jelentű dízel kipufogógázoktól.

Alkalmazható: 2000 cm3-ig.
Teljes hossz: L=310mm
Katalizátorház hossza: 250mm
Teljes szélesség: W=130mm
Ház szélessége: W1=105mm
Ház külső Ø:       D=120mm
Cső külső Ø:       d=55mm
Alkalmazható: 2000 cm3-ig.
Teljes hossz: L=315mm
Katalizátorház hossza: 270mm
Teljes szélesség: W=150mm
Ház szélessége:  W1=130mm
Ház magassága: H=105mm
Cső külső Ø:       d=55mm
Alkalmazható: 3000 cm3-ig.
Teljes hossz: L=410mm
Katalizátorház hossza: 320mm
Teljes szélesség: W=175mm
Ház szélessége:  W1=155mm
Ház magassága: H=105mm
Cső külső Ø:       d=60mm

 

 6. Garanciakezelés katalizátoroknál
.
6.1  Garanciális feltételek

Garanciát vállalunk a katalizátor konverter hibátlan működésére 12 hónapra, vagy 50.000 km-ig, attól függően, hogy melyik telik le hamarabb. Az alábbi feltételek betartása kötelező:

  • A jármű működtetése ólommentes üzemanyaggal történik.
  • A katalizátor konverter a jármű eredeti felszereléséhez tartozik.
  • A katalizátor konverter beszerelése erre specializált diagnosztikai műhelyben történik, vagy olyan műhelyben, amely kipufogórendszerek beszerelésére és visszahelyezésére szakosodott.
  • Kiküszöbölik azokat az egyéb hibákat, amelyek a katalizátor meghibásodásához vezettek.
  • A katalizátor konverter normál elhasználódás miatt (80.000-től 100.000km-ig) szükségessé vált cseréjével egyidejűleg a Lambda Szondát is kicserélik.
  • Ha a katalizátor konverter elé szükséges valamilyen csatlakozást beépíteni, akkor kizárólag rozsdamentes csövekből kialakított csatlakozókat lehet használni, továbbá nagy figyelmet kell fordítani a kipufogórendszer légmentes zárására.
  • A járműtípusnak megfelelő típusspecifikus katalizátort használnak.

A garancia nem terjed ki a katalizátor konverter mechanikus meghibásodásaira. A dátum, bélyegző, aláírás nélküli garanciajegy, vagy a módosításokat tartalmazó garanciajegy még abban az esetben is érvénytelen,ha azt arra jogosult személy állította ki. Amennyiben a katalizátor konverter meghibásodik, és a meghibásodás a gyártó hibájából következik be, a katalizátort a vásárlás helyén a számla és a garanciajegy, valamint a szükséges garanciális dokumentumok bemutatása ellenében kicserélik egy új készülékre. A forgalmazó az elveszett garancia-jegyeket nem pótolja.

A gyártó utasításait minden esetben be kell tartani:

  • A jármű motorját tilos a jármű vontatásával, vagy megtolásával beindítani. Ha a járművet betolással indítják, az el nem égett üzemanyag a katalizátorban meggyullad, azt kiégeti és így a garancia érvényét veszti.
  • Tilos a jármű motorjának működését a gyújtókábelek végének eltávolítása után ellenőrizni.
  • A gyújtógyertyákat az előírt km futásnak megfelelően ki kell cserélni.
  • Ellenőrizni kell a nagyfeszültségű kábeleket.
  • A motor olajcseréjét a gyártó utasításai szerint kell végrehajtani és motor működését speciális diagnosztikai műhelyben rendszeres időközökben ellenőrizni kell.
  • Beépítés előtt a motort gyári emissziós értékekre kell beszabályozni és ebben az üzemállapotban megtartani.

Az általunk forgalmazott katalizátor konvertereket úgy tervezték, hogy az megfelel a mérges gázok atmoszférába történő kibocsátásával kapcsolatban előírt feltételeknek.

A garancia érvényét veszti a következő esetekben !!!

  1. A garanciális dokumentációból hiányoznak az alábbiak:
    • A vásárlást igazoló bizonylat vagy annak másolata (számla, nyugta).
    • Szakműhelyi beszerelést igazoló számla vagy annak másolata.
    • T-NET Trade KFT. vagy partnerének értelemszerűen kitöltött garanciális bejelentőlapja.
    • A pótalkatrészként értékesített katalizátor beüzemelés utáni állapotot tükröző gépi emissziós mérési bizonylata.
    • A garanciális kérelemhez nem csatolták a szakműhely műszaki indoklását (akár a garanciális bejelentőlapon) és a nem megfelelő működést igazoló emissziós mérési bizonylatot.
  2. Ha bármilyen módon ólmos benzin kerül az üzemanyag táprendszerébe.
  3. Ha a motornál utógyújtás és utóégés van.
  4. Ha tartósan szívatóval üzemel, vagy kikapcsolt gyújtással motorfék üzemmódban megy.
  5. Ha túl nagy a motor olajfogyasztása.
  6. Ha bármilyen okból nincs meg a gyári értékű kompresszió végnyomás.
  7. Ha a gépjármű versenyen vesz részt.
6.2  Katalizátorokról általában

Katalizátorház jellemzői:

Az általunk forgalmazott katalizátorok minőségi anyagokból készülnek. A katalizátorok házai és csőcsonkjai 1.2mm vastag AISI 409-es rozsdamentes acélból, a hővédő pajzsok rozsdamentes acélból vagy tűzialumíniumozott lemezből készülnek. A katalizátorházak kialakítása lehetővé teszi a kipufogógázok optimális áramlását. A monolit rögzítését ellátó bazaltgyapot tömítések a ház bordáiban a kipufogógázok hatásaitól védve kerülnek elhelyezésre. A ház és a hővédőpajzsok bordázata biztosítja a katalizátor szükséges merevségét a magas működési hőmérséklet ellenére is.
 
Katalizátormag jellemzői:
 
• Monolit anyaga: a könnyű kipufogáz átáramlást maximális érintkezési felület mellett biztosító katalizátormagot hívjuk monolitnak, melyek a gyakorlatban méhsejtszerkezetű kerámiából vagy spirálisan, hullámlemezből képzett fémből készül.
• Katalizáló bevonat: A monolit aktív nemesfémbevonata felelős a környezetszennyező gázok káros hatásainak csökkentésért. A különleges eljárással kialakított bevonat a ródium, palládium és platina nemesfémek kombinációjával szigorú minőségellenőrzés mellett készül.
• Cellasűrűség [cpsi]: A katalizátor kerámia vagy fém magjának sűrűségét az 1 négyzetinchre eső cellák számával jellemzik. Az általánosan használt benzinüzemű személyautóknál ez az érték általában 400cpsi, a dízelüzeműeknél 200cpsi, de ennél sportcélokra még könnyebb átáramlást biztosító 100cpsi cellasűrűségű monolitot is készítenek.
 
Meghibásodás folyamatai:
 
A katalizátor konverter meghibásodásának okai
 
Nem csak a termikus öregedés folyamata, hanem a motor és alkatrészeinek elhasználódása is felelősek a katalizátor konverter csökkenő hatékonyságáért. A jármű nem megfelelő használata nagyon hamar komoly üzemzavarokhoz vezethet, elsősorban a katalizátor konverter meghibásodásához, de ezek a hibák csak a kipufogógáz tesztelése során derülnek ki.
 
Szennyeződések hatása és az öregedés folyamata
 
Az átalakítás reakcióját két fontos tényező tudja nagymértékben károsítani. Az egyik tényező a katalizátor nemesfém összetevőjének vegyi szennyezettsége, ami abban az esetben következik be, ha az üzemanyag ólmot, magnéziumot vagy egyéb elemeket tartalmaz. A másik tényező az aktív réteg termikus öregedésével függ össze. Ez a jelenség körülbelül 800 ºC hőmérsékleten következik be és az aktív réteg összetevőinek elégését okozza. Azonban a vegyi szennyeződés hatására ez a folyamat alacsonyabb hőmérsékleten is bekövetkezik, 400-tól 600 Celsius fokig terjedő tartományban.
 
Monolit cseppfolyósodása
 
A legfontosabb kerámia elem cseppfolyósodása 1000 Celsius fokot meghaladó hőmérsékleten történik meg. Ennek oka elsősorban a gyújtásrendszer meghibásodása, aminek következtében az üzemanyag a katalizátor konverterben ég el, és nem a hengerben.
 
Tapasztalataink szerint a katalizátor konverterek többségének esetében a meghibásodást külső tényezők okozzák.
 
Ha elszíneződött kékes vagy fekete gázokat bocsát ki a kipufogócső, ez azt jelenti, hogy a katalizátor teljesítménye csökkent.
 
Az alábbi képen tipikus meghibásodások láthatóak:
 
sitemap - honlaptérkép
FutureWebDesign - weblapkészítés honlapkészítés webdesign tnet trade autóalkatrész kereskedés - elérhetõségek